דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכל: עצבו את הנופש שלכם 

מאת    [ 02/08/2011 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2296 פעמים ]

מאז ומעולם, אדריכלות תמיד נחשבה לאחד מהאמנויות היותר גבוהות ונחשבות בחברה.אדריכל תמיד נחשב לאיש מקצוע מוערך. משחר העולם התרבותי, אנשים העריצו מבנים מרשימים שהתנשאו לגובה, בין אם היה מדובר בארמונות מפוארים, בכנסיות ועוד...
מי שבוחר להיות אדריכל, נדרש לעצב לא רק מבנים שיהיו אסטטיים, חדשניים ונעימים לעין, אלא גם לגלות הבנה באספקט הטכני וההנדסי שבבנייה, כדי שהמבנים שלו לא יקרסו כמו מגדל קלפים....לכן, אדריכל צריך להיות אדם אמנותי אך לא פחות חשוב - אדם טכני. אדריכל הוא אדם שמשלב בין אנליטיות, חישובים מתמטיים מסובכים לבין אמנות, יצירתיות, חשיבה זורמת...כמה אנשים כאלו אתם מכירים, שהם "גם וגם"?

אם תסתכלו סביבנו, במבנים המקיפים אותנו, תראו שרובם המכריע בנאלי למדיי, הם לא ממש מושקעים ויזואלית. אולי בגלל זה אנחנו מוצאים את עצמנו יוצאים לנופש אחת לכמה חודשים, אל בתי מלון וכפרי נופש. מקומות אלו שכרו אדריכל במיטב כספם כדי ליצור סביבה אטרקטיבית, זוהרת, מהנה ומפנקת.
כל אספקט ואספקט בבתי מלון הוא מושקע ומחושב. תפקידו של אדריכל בעיצוב בתי מלון הוא ליצור מראה כמה שיותר חדשני, מודרני ומגרה לעין. החזות של המלון תשפיע ישירות על מספר המכירות שלו ועל היוקרה שלו בקרב נופשים. מלון שנראה כמו בית דירות בנאלי לא ממש יפתה אותנו לנפוש בו, שלא לדבר על להיות נאמנים לו ולחזור אליו אחת לכמה חודשים.

בתחילתו של פרויקט, אדריכלים מנסים להתחבר אל הנושא מנקודת המבט האישי שלהם ולהתחבר להשראה שורשית. למשל – האם אותו בית מלון שעומד להבנות, יעוצב בהשראת ארמון טורקי, עם קימורים ופיתולים אוריינטליים, כאלה שמזכירים ארמון מפואר בטורקיה? אולי הוא יעוצב בסגנון היי טק, עם קיר מסך ענק ומרשים, בדומה לבנייני משרדים מפוארים ברמת החייל? אולי הוא יעוצב כמו כפר נופש בתאילנד, בשימוש עשיר בבמבוק ועץ, ומעל הבריכה יהיה גשרון קטן ומחצלות מקש?
אדריכלים משקיעים הרבה מאוד מחשבה בעיצוב הבריכה של המלון, שהיא למעשה גולת הכותרת שלו, מלבד הלובי. אדריכלים יודעים, כי הבריכה היא למעשה המרכז התוסס של המלון, לשם מגיעים כולם – משפחות, זוגות, רווקים. היא צריכה להיות מאוד אטרקטיבית לא רק בגלל שהיא נועדה להכיל בתוכה המוני אנשים, אלא גם בגלל שהיא האלמנט העיצובי המרכזי שנשקף מחדרי האורחים למעלה. כשהאורחים פותחים את החלון ויוצאים למרפסת בחדרם, הם מצפים לראות איזה נוף עוצר נשימה של בריכת תכלת מפוארת מעוצבת, שנושקת אל חוף ים תכול ומוקפת בדשא ובפרחים ססגוניים (...ולא מוקפת על ידי חומת בטון כעורה...).

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב